Verhuur

Het clubgebouw “De Geuzenkorf”, gebouwd in 1974, is gelegen in de wijk “Hoefplan” van de gemeente Alkmaar. Het is een ruim gebouw en geschikt voor het verblijf van groepen van ca. 30 personen. Er is een grote omheinde speelweide, fietsenstalling en een kampvuurkuil. Het geheel is gelegen in een vrij rustige wijk met veel groen. In de wijk bevinden zich winkelcentrum, park en een speeltuin. Het centrum is bekend om zijn historische binnenstad en is met ongeveer 20 minuten lopen binnen handbereik.

Op deze pagina vindt u onder meer een gedetailleerde omschrijving van ons gebouw en terrein, routebeschrijving naar het gebouw en enige toeristische informatie, de prijzen van de verhuur en de contactpersoon, die de verhuur regelt. Als u denkt dat ons gebouw iets is wat u zoekt, dan kunt u natuurlijk altijd een afspraak maken met onze contactpersoon van de verhuur om eens een keer te komen kijken. Voor de rest wensen wij u prettig verblijf indien u gebruikt maakt van de Geuzenkorf.

Prijzen

Om het gebouw te kunnen huren wordt er een bedrag van € 6,- per persoon per nacht gevraagd. Dit met een minimum van € 120,- per nacht. Naast dit bedrag is er ook nog een borg van € 100,-. In de periode 1 oktober tot 1 april komt er een toeslag bij van € 10,- per nacht.

Het gebouw

Welpenlokaal

Het welpenlokaal wordt door onze welpen gebruikt om hun opkomsten in te houden. Deze ruimte bevat tafels en bankjes, die meestal naar de middenzaal worden verplaatst om zo van deze ruimte een slaapzaal te maken.

Verkenner lokaal

Het verkenner lokaal wordt door de bevers en verkenners gebruikt. Net als het welpenlokaal staan hier ook tafels en banken, waardoor deze ruimte ook als slaapzaal kan worden ingericht.

Middenzaal

De middenzaal is de algemene ruimte van het gebouw, dat vooral gebruikt wordt voor activiteiten. Het heeft een oppervlakte van 64 m2 en staat in verbinding met de meeste andere ruimtes.

Keuken

De keuken bevat een aanrecht met 2 wasbakken en met planken eronder voor de borden, bestek en schoonmaakspullen. Naast een kooktoestel met 4 gaspitten is er ook een koffiezetapparaat aanwezig.

Pantry

Dit is een opslaghok voor etenswaar, pannen, borden en schoonmaakmiddelen en staat in verbinding met de keuken. In dit hok staat ook een koelkast met vriesvak, zodat etenswaar gekoeld bewaard kan blijven.

Patio

Vanuit de keuken kom je in een overkapte buitenruimte die uitmondt op de kampvuurkuil. Een ideale plek om de was te drogen of om te barbecueën bij slecht weer.

Leidinglokaal

Het leidinglokaal wordt gebruikt om programma’s te maken, oudergesprekken te houden of gewoon even relaxed bij te komen van de opkomst. Meubilair bestaat uit een tafel en een aantal stoelen.

Toiletruimte

De toiletruimte heeft 4 toiletten en er zijn twee douchehokken. Verder zijn er 4 wasbakken met warm en koud water en bijbehorende spiegels.

Terrein

Het terrein is ongeveer 1500 m2 groot, omringd met een hek en bestaat uit een groot speelveld, een kampvuurkuil en een fietsenstalling. Het speelveld heeft een vlaggenmast en kan natuurlijk ook worden gebruikt worden om tenten te plaatsen. Bij onze groep wordt het park “De Egmonderhout” veel gebruikt voor activiteiten. Dit park is ideaal voor grote spelen.

De omgeving

Winkels

In de wijk het Hoefplan is een winkelcentrum De Hoef, met 2 supermarkten (Vomar en Albert Heijn), een postagentschap, een warme bakker, een groenteboer, een slager, een drogist, een apotheek snackbar, etc. te vinden. Ook is er in de buurt een Aldi-supermarkt te vinden. Dit alles is binnen tien minuten te voet te bereiken.

Openbaar vervoer

Het Centraal Station van Alkmaar is een belangrijk punt in het openbaar vervoer van Noord-Holland, want bijna heel Noord-Holland is vanaf dit station bereikbaar met bus of trein. Het station ligt op een kwartier lopen van De Geuzenkorf. Natuurlijk is er vlak bij het clubgebouw ook een buslijn naar het Centraal Station Alkmaar (De Hoef).

Toeristische tips

Alkmaar

Alkmaar is bekend om zijn kazen en historische binnenstad. In de zomermaanden is er elke vrijdagochtend Kaasmarkt. Ook is het mogelijk om met de rondvaartboot de binnenstad vanaf het water te bekijken. In Alkmaar zijn een aantal musea te vinden: het Stedelijke museum (gratis voor kinderen), het Biermuseum, de molen van Piet en natuurlijk een Kaasmuseum. In Alkmaar zijn 2 zwembaden: een klein binnenzwembad (dicht bij het gebouw) en een groot zwembad met golfslag, een glijbaan, binnen- en buitenbaden. Ook kan je in de omgeving kanoën en een survivalparcours doen.

Egmond- en Bergen aan Zee en de Schoorlse duinen

Deze toeristische badplaatsen zijn goed met de bus en fiets te bereiken. Naast een dagje strand kan je in Bergen aan Zee het Zeeaquarium of het Speelgoedmuseum bezoeken. Egmond heeft een groot strand. De Schoorlse duinen zijn de hoogste duinen in Nederland. Hier kun je prachtige routes lopen vanuit het bezoekerscentrum (gratis). Ook heeft het gebied een zeer zwaar mountainbike parcours en een klimduin.

Broekerveiling en Geestmerambacht

De Broekerveiling in Broek op Langedijk is het oudste doorvaar groenteveiling van Europa. Het Buitenmuseum geeft een indruk van vroeger met o.a. akkers, een kinderboerderij en een boomgaard. Het Geestmerambacht in Alkmaar-Noord / Langedijk is een recreatieplas waar je kan surfen, zwemmen en is omsloten door een prachtige natuurpark.

Bekijk de agenda voor de beschikbaarheid

Bekijk hieronder of je gewenste datum beschikbaar is voor verhuur.