De Stam

Bij de Stam kom je terecht als je 23+ bent en nog altijd actief bent bij de scouting. Veel stamleden zijn ook leiding. De stam ondersteunt de groep bij groepsactiviteiten en komt eens per twee weken samen om een leuke activiteit te ondernemen zoals het lopen van een GPS-hike, bowlen of om een leuk spel te spelen. De Stam heeft sinds een aantal jaar een eigen stamhok waarin de opkomsten gehouden worden. De Stam gaat ieder jaar op stamkamp of op stamweekend.

Opkomsten

Om de twee weken is er opkomst van 20.00 tot het einde. De Stam speelt dan een leuk spel, loopt een GPS-hike of onderneemt een activiteit als bowlen, poolen of schaatsen.

Stamfeest

Ieder jaar organiseert de Stam het ‘stamfeest’. Een gaaf themafeest voor 18+ scouts uit de omgeving van Alkmaar. Het hele clubhuis wordt omgebouwd en er is een heuse DJ aanwezig om een geweldige sfeer neer te zetten.

J.O.T.A.

Tijdens de J.O.T.A. helpen de stamleden met het pionieren van de J.O.T.A.toren en doet de stam mee aan de J.O.T.A.cross, een activiteit voor 18+ scouts uit de omgeving van Alkmaar, georganiseerd door de scoutinggroep die het jaar daarvoor de cross gewonnen heeft. In 2019 mochten wij als Geuzen de J.O.T.A.cross organiseren. Dit was heel leuk om te doen en heel veel stamleden waren hier nauw bij betrokken.

N.P.K.

Ieder jaar gaat een delegatie van de Stam naar het Noordelijk Pinkster Kamp in Groningen. Hier helpt de stam met het afwassen van de pannen waarin gekookt wordt voor de jeugdleden die op N.P.K. zijn. ‘s Avonds maakt de Stam gezellig contact met andere scouts.

Stamweekend of stamkamp

Ieder jaar komt de Stam een weekend of een week samen om gezellige en actieve dingen te doen. Stam- weekend of kamp wordt ook wel eens vakantie genoemd, omdat het kamp veel weg heeft van een gezellige vakantie samen, maar er wordt altijd wel gekampeerd en iedere avond is er tijd voor een gezellig samenzijn rond een knisperend houtvuurtje.