Bevers

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting Bevers genoemd. Bij de Bevers ligt de nadruk op het spelen (in de natuur) met andere kinderen, leuke spelletjes doen op avontureneiland Hotsjietonia met themafiguren als Stanley Stekker, Professor Plof, Rebbel en Bas Bos.

Opkomsten

Elke zaterdagochtend hebben de Bevers opkomst van 10:30 tot 12:30 uur. Er is altijd plaats voor nieuwe Bevers. Kom snel eens kijken! Iedere Bever mag vier keer gratis en vrijblijvend komen kijken.

Bevers doen vossenjacht

Kleding

Iedere speltak bij scouting heeft zijn eigen scoutfit, voorheen uniform. De scoutfit bestaat altijd uit een blauwe broek of rok, een paar stevige schoenen, de groene geuzendas met geusje (geuzenvlag) en een blouse die aangeeft bij welke speltak je zit.

De Bevers dragen een rode scoutfitblouse die je kunt bestellen via Scouting Nederland.

Bevers in het bos

Wat wij doen, doen wij samen!

Wat we doen, is elk week een verrassing, maar het kan bestaan uit bijvoorbeeld:

• Speurtochten lopen
• Toneel en muziek
• Werken in thema’s
• Hutten bouwen
• Excursies
• Spelletjes spelen
• Creatief bezig zijn
• en nog veel meer…

Ook hebben we elk jaar een zomerkamp. Bij de Bevers is dat een logeerweekend waarbij we één of twee nachtjes op de Geuzenkorf (het clubhuis) blijven slapen. Het zomerkamp is altijd in een thema, zoals: buitenleven, een reis om de wereld of iets anders wat leuk is voor kinderen van 5 tot en met 7 jaar oud.

Bevers maken vogelvoer

Spel in thema

Om de opkomsten voor Bevers aansprekend en leuk te maken werken de Bevers met een thema, iedere leiding heeft zijn of haar eigen themakarakter en is dus echt Bas Bos of Fleur Kleur op zaterdagochtend. De verhalen spelen zich af in het dorp Hotsjietonia. De verhaallijn van de Bevers draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen en laat kinderen spelenderwijs bekend raken met de natuur en de wereld om zich heen. De vaardigheden die de Bevers opdoen bij de Bevers kunnen later bij de welpen worden ingezet. Dit wordt bij Scouting Nederland de ‘Doorlopende leerlijn’ genoemd. Je vindt hier meer over op de website van Scouting Nederland.

Bevers worden geïnstalleerd

Het sluitingslied

Aan het einde van een opkomst sluiten de Bevers af met het sluitingslied. Wil je weten hoe die ook alweer ging? Of willen je ouders dat weten? Hier is die, dan kun je mooi oefenen thuis:

Wij zijn de bevers
En zingen dit lied